Artiklar

Vår syn på filmproduktion som produktionsbolag

Välkommen till vårt resurscenter om filmproduktion! Som produktionsbolag är vi passionerade för kraften i film som marknadsföringsverktyg och kommunikationsmedel. Här hittar du en samling artiklar som utforskar filmens styrkor, bästa kanaler för att visa dina filmer och olika aspekter av professionell videoredigering. Vi är glada att meddela att vi arbetar på att erbjuda ljudversioner av de flesta av dessa artiklar och snart kommer att ha möjlighet att erbjuda detta för alla. Dessutom grundar vi vissa av våra podcasts på dessa artiklar för att ge ännu mer värdefull information till vår publik.

Karl-Johan Strandberg Karl-Johan Strandberg

Vad kostar en reklamfilm? En komplett guide till filmproduktionsbudget

En av de absolut vanligaste frågorna vi får är; “Vad kostar det att producera en film?”

En fullkomligt befogad fråga och vi förstår absolut varför den ställs, men vi måste varje gång svara på samma tråkiga sätt - “Det beror på...”

För så är det, det beror på en mängd faktorer, så många att vi antagligen skulle skrämma bort personen som frågat, om vi började rabbla alla poster som driver kostnaden i en filmproduktion.

Faktum är, att oftast, är den som sitter på svaret, personen som ställde frågan från början, det är bara det att de inte vet om det... ännu.

Läs mer
Karl-Johan Strandberg Karl-Johan Strandberg

Prova dessa trender och metoder inom videomarknadsföring för ditt företag

Visuell information är lättare att bearbeta för den mänskliga hjärnan, och det är av just den anledningen som bilder och filmer är kända för att vara mer effektfulla än text när det gäller att fånga publikens uppmärksamhet.

Men, du måste även beakta att det varje minut laddas upp 300 timmars video enbart på YouTube. Så om du trodde att det skulle vara tillräckligt att producera en video, ladda upp den på en gratis video plattform och dela den på sociala medier, följer du bara i samma spår som miljoner andra, och risken är överhängande att du inte når den effekt du hade tänkt dig.

Läs mer
Karl-Johan Strandberg Karl-Johan Strandberg

Ska du hålla Webinars under 2023?

Visuell information är lättare att bearbeta för den mänskliga hjärnan, och det är av just den anledningen som bilder och filmer är kända för att vara mer effektfulla än text när det gäller att fånga publikens uppmärksamhet.

Men, du måste även beakta att det varje minut laddas upp 300 timmars video enbart på YouTube. Så om du trodde att det skulle vara tillräckligt att producera en video, ladda upp den på en gratis video plattform och dela den på sociala medier, följer du bara i samma spår som miljoner andra, och risken är överhängande att du inte når den effekt du hade tänkt dig.

Läs mer